Toygroup lanserar Mumin-inomhuslekplatser

25.2.2016

Toygroup har undertecknat ett licensavtal med Bulls Presstjänst AB, Mumin-figurernas exklusiva agent. Avtalet ger Toygroup rätten att producera och marknadsföra Mumin-relaterade inomhuslekplatser på den nordiska marknaden. 

Toygroup lanserar under våren Mumin-inomhuslekplatser och interaktiva Mumin-pekskärmsspel. Inomhuslekplatserna kan skräddarsys helt enligt kundernas önskemål och behov. De kan variera från små lekhörnor på någon kvadratmeter till stora lekområden på hundra kvadratmeter. Pekskärmarna finns att få såväl som fristående golvmoduler eller som väggmonterade enheter. Modulerna kan designas med Mumin-motiv. Pekskärmarna har ett flertal Mumin-spel. Toygroups existerande pekskärmar kan uppdateras med nya Mumin-spel.   

”Vi erbjuder våra kumpaner lekplatslösningar för att underhålla barn och för att således öka på kundströmmarna. Mumin är en bekant figur runt om i världen och vi tror att Mumin-figurerna kommer att öka på lekplatsernas dragningskraft. Lekplatserna får tack vare Mumin en egen identitet som barnen älskar. Vi har vuxit kraftigt de senaste två åren, främst genom att bredda på vårt sortiment och genom att expandera internationellt. Co-branding med Mumin är ett naturligt steg i implementeringen av vår ”Om barnet får välja”- strategi”, berättar Joni Lindell, Toygroups grundare och vd.